Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dzwięk w trybie sport

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dzwięk w trybie sport

    greg505 - nie wiem czy dokładnie o to Ci chodzi, ale tutaj ktoś pisał o włączeniu opcji SPORT. Rozumiem ze powinna mieć trochę opóźnione działanie

    Forum - Octavia Club Polska

  • #2
    Dzwięk w trybie sport

    Nie bardzo wiedziałem gdzie zapytać więc w razie czego proszę o przeniesienie w lepsze miejsce.

    Od kilku dni mam dość denerwujący problem w trybie "sport" w zakresie obrotów 2-3 tyś coś mi strasznie buczy, trzeszczy, charczy itd...
    Ewidentnie problem jest z tym czymś co wydaje ten "sportowy" dźwięk ponieważ w innych trybach nie ma tego problemu.

    Może ktoś z Was wie co wydaje "sportowy" dźwięk i gdzie szukać tego elementu i jak on się nazywa fachowo?

    Z tego co znalazłem w necie to golf7 i nowy leon mają jakieś takie ustrojstwo w podszybiu zamontowane. Czy w O3 też będzie gdzieś w podszybiu?

    Z góry dzięki za wszystkie informacje.

    Komentarz


    • #3
      Zobacz na tym filmie. Tam tez coś brzęczy w trybie sport.

      Niby jest wzmianka, że to dealer uszkodziła jakiś plastik....

      Komentarz


      • #4
        na filmie nie słyszałem podobnego dźwięku jaki jest u mnie...
        Wczoraj poczytałem trochę na .briskoda.net maja tam chłopaki identyczny problem z tym że cześć ludzi to buczenia ma taka jak ja ze środka konsoli, inni z podsufitki a inni z drzwi.
        Podobno chodzi o to że za ten "sportowy" dźwięk odpowiada jakiś rezonator pod maską który przenosi wibracje dla tego coś wydaje dziwne dźwięki w aucie.
        W przypadku dziwnego dźwięku ze środka deski podobno odpowiada źle zamocowany czujnik temperatury który znajduje się pod podszybiem w bliskiej okolicy tego rezonatora.

        Komentarz


        • #5
          Byłeś w ASO z tym problemem? - może tam udzielą jakieś racjonalnej odpowiedzi
          Był : GOLF IV 1.6 * BMW M3 E46 * Audi A4 1.9TDI Quattro...

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez ojciec_
            na filmie nie słyszałem podobnego dźwięku jaki jest u mnie...
            Wczoraj poczytałem trochę na .briskoda.net maja tam chłopaki identyczny problem z tym że cześć ludzi to buczenia ma taka jak ja ze środka konsoli, inni z podsufitki a inni z drzwi.
            Podobno chodzi o to że za ten "sportowy" dźwięk odpowiada jakiś rezonator pod maską który przenosi wibracje dla tego coś wydaje dziwne dźwięki w aucie.
            W przypadku dziwnego dźwięku ze środka deski podobno odpowiada źle zamocowany czujnik temperatury który znajduje się pod podszybiem w bliskiej okolicy tego rezonatora.
            Jest na filmie.

            przedział między 4 a 5 tyś obrotów - słychać to wyraźnie.

            Komentarz


            • #7
              Byłem w ASO ale pierwsza wizyta zakończyła się fiaskiem. Teraz sam poczytałem i jadę w sobotę z gotowym rozwiązaniem problemu zobaczymy co będzie dalej.

              Komentarz


              • #8
                gdzieś coś wpada w rezonans

                na tym filmiku nawet to słychać


                [youtube] [/youtube]
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz


                • #9
                  byłem dziś a aso, rozebrali podszybie zawołali mnie żeby mi pokazać że wszystko jest prawidłowo zamocowane a co za tym idzie oni nie wiedzą z czego bierze się ten dziwny dźwięk.
                  Po powrocie do domu sam rozebrałem podszybie i zrobiłem 3 rzeczy:
                  1. do metalowego podszybie przykręcone jest metalowe mocowanie rezonatora, mocowanie to przy użyciu siły lekko się rusza więc włożyłem kawałek gumy między ramie a podszybie.
                  2. odkręciłem rezonator od mocowania i między te dwa elementy też dałem kawałek gumy.
                  3. plastikowe podszybie ma dwa różne mocowania, od strony szyby wciska się je w uszczelkę a od strony silnika kładzie na blachę i wciska 4 metalowe spinki. W tym przypadku cienki kawałek gumy położyłem na całej długości styku plastikowe podszybia z blachą oraz metalowe spinki od środka wyścieliłem gumą.
                  Po zmontowaniu wszystkie dźwięk nie pojawia się w żadnym zakresie obrotów

                  Jutro jak będę miał chwilę planuję wyjąć gumę którą dałem między podszybie plastikowe a blachę i zobaczyć co faktycznie było powodem czy sam rezonator i jego mocowanie czy faktycznie podszybie wpadało w wibracje i tak hałasowało.

                  Komentarz


                  • #10
                    Nosz qrwa (przepraszam). Czy na prawdę serwis Skody jest taki dupny, że człowiek (tu: Kolega Ojciec) musiał sam wpaść na pomysł co i jak zrobić...?

                    Komentarz


                    • #11
                      martini73, najgorsze jest to że jak już wszystko rozgrzebali to mnie zawołali żeby mi pokazać że wszystko jest prawidłowo zamocowane. Poprosił żeby sprawdzili te elementy które sam później poprawiłem to tylko się na mnie spojrzeli i mieli gdzieś moje sugestie...

                      Komentarz


                      • #12
                        ojciec_, żenada...

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez ojciec_
                          Jutro jak będę miał chwilę planuję wyjąć gumę którą dałem między podszybie plastikowe a blachę i zobaczyć co faktycznie było powodem czy sam rezonator i jego mocowanie czy faktycznie podszybie wpadało w wibracje i tak hałasowało.
                          ojciec_, jak możesz to porób trochę zdjęć przy rozbieraniu tego, żeby była instrukcja dla potomnych
                          Moja OIII RS TSI Moon White
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78980

                          Komentarz


                          • #14
                            Jak widać Skoda wypuściła model przedprodukcyjny. W roli testerow są kupujący. Może faktycznie auto warto kupować dopiero w 3-im roku produkcji. A może to forumowicze są za bardzo "do przodu".Sami naprawiaja, a może tak parę reklamacji do SAP?

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X