Nie bardzo wiedziałem gdzie zapytać więc w razie czego proszę o przeniesienie w lepsze miejsce.
Od kilku dni mam dość denerwujący problem w trybie "sport" w zakresie obrotów 2-3 tyś coś mi strasznie buczy, trzeszczy, charczy itd...
Ewidentnie problem jest z tym czymś co wydaje ten "sportowy" dźwięk ponieważ w innych trybach nie ma tego problemu.
Może ktoś z Was wie co wydaje "sportowy" dźwięk i gdzie szukać tego elementu i jak on się nazywa fachowo?
Z tego co znalazłem w necie to golf7 i nowy leon mają jakieś takie ustrojstwo w podszybiu zamontowane. Czy w O3 też będzie gdzieś w podszybiu?
na filmie nie słyszałem podobnego dźwięku jaki jest u mnie...
Wczoraj poczytałem trochę na .briskoda.net maja tam chłopaki identyczny problem z tym że cześć ludzi to buczenia ma taka jak ja ze środka konsoli, inni z podsufitki a inni z drzwi.
Podobno chodzi o to że za ten "sportowy" dźwięk odpowiada jakiś rezonator pod maską który przenosi wibracje dla tego coś wydaje dziwne dźwięki w aucie.
W przypadku dziwnego dźwięku ze środka deski podobno odpowiada źle zamocowany czujnik temperatury który znajduje się pod podszybiem w bliskiej okolicy tego rezonatora.
na filmie nie słyszałem podobnego dźwięku jaki jest u mnie...
Wczoraj poczytałem trochę na .briskoda.net maja tam chłopaki identyczny problem z tym że cześć ludzi to buczenia ma taka jak ja ze środka konsoli, inni z podsufitki a inni z drzwi.
Podobno chodzi o to że za ten "sportowy" dźwięk odpowiada jakiś rezonator pod maską który przenosi wibracje dla tego coś wydaje dziwne dźwięki w aucie.
W przypadku dziwnego dźwięku ze środka deski podobno odpowiada źle zamocowany czujnik temperatury który znajduje się pod podszybiem w bliskiej okolicy tego rezonatora.
Jest na filmie.
przedział między 4 a 5 tyś obrotów - słychać to wyraźnie.
Byłem w ASO ale pierwsza wizyta zakończyła się fiaskiem. Teraz sam poczytałem i jadę w sobotę z gotowym rozwiązaniem problemu zobaczymy co będzie dalej.
byłem dziś a aso, rozebrali podszybie zawołali mnie żeby mi pokazać że wszystko jest prawidłowo zamocowane a co za tym idzie oni nie wiedzą z czego bierze się ten dziwny dźwięk.
Po powrocie do domu sam rozebrałem podszybie i zrobiłem 3 rzeczy:
1. do metalowego podszybie przykręcone jest metalowe mocowanie rezonatora, mocowanie to przy użyciu siły lekko się rusza więc włożyłem kawałek gumy między ramie a podszybie.
2. odkręciłem rezonator od mocowania i między te dwa elementy też dałem kawałek gumy.
3. plastikowe podszybie ma dwa różne mocowania, od strony szyby wciska się je w uszczelkę a od strony silnika kładzie na blachę i wciska 4 metalowe spinki. W tym przypadku cienki kawałek gumy położyłem na całej długości styku plastikowe podszybia z blachą oraz metalowe spinki od środka wyścieliłem gumą.
Po zmontowaniu wszystkie dźwięk nie pojawia się w żadnym zakresie obrotów
Jutro jak będę miał chwilę planuję wyjąć gumę którą dałem między podszybie plastikowe a blachę i zobaczyć co faktycznie było powodem czy sam rezonator i jego mocowanie czy faktycznie podszybie wpadało w wibracje i tak hałasowało.
martini73, najgorsze jest to że jak już wszystko rozgrzebali to mnie zawołali żeby mi pokazać że wszystko jest prawidłowo zamocowane. Poprosił żeby sprawdzili te elementy które sam później poprawiłem to tylko się na mnie spojrzeli i mieli gdzieś moje sugestie...
Jutro jak będę miał chwilę planuję wyjąć gumę którą dałem między podszybie plastikowe a blachę i zobaczyć co faktycznie było powodem czy sam rezonator i jego mocowanie czy faktycznie podszybie wpadało w wibracje i tak hałasowało.
ojciec_, jak możesz to porób trochę zdjęć przy rozbieraniu tego, żeby była instrukcja dla potomnych
Jak widać Skoda wypuściła model przedprodukcyjny. W roli testerow są kupujący. Może faktycznie auto warto kupować dopiero w 3-im roku produkcji. A może to forumowicze są za bardzo "do przodu".Sami naprawiaja, a może tak parę reklamacji do SAP?
Komentarz